שנייה לפני ההדפסה – חשיבות איכות התמונות

תוכן עניינים

האור הוא אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על צילום לסוגיו השונים, ואין זה משנה אם מדובר על צילום אירועים או צילום חיית מחמד או סתם צילום עם החברים – קיים הבדל עצום בין תאורת פנים לתאורת החוץ. האם יש הבדל באיכות הצילום ואיך זווית הצילום לעומת האור תשפיע על תוצאת התמונה? כל התשובות בהמשך הכתבה.

 

האם ניתן להבחין באיכות הצילום?

מכירים את זה שתמונה אחת שאתם רואים פתאום שובה לכם את העין? שרואים בה כל פרט קטן, או שנתפס בה רגע מסוים שהופך אותה לכל כך מיוחדת? זה בדיוק מה שמבדיל בין צילום מקצועי ובין צילום פחות מקצועי. איכות הצילום לעיתים תהיה הדבר היחיד שעושה את ההבדל בין תמונה אחת לשנייה, כאשר כולנו חדי עין ואבחנה ויש כל כך הרבה תמונות יפות ומיוחדות שמועלות לרשת, הרצון להצליח להוציא צילום דומה רק הולך ועולה עם הזמן.

 

כיצד זווית הצילום משפיעה על התמונה?

בכל תחום של צילום ובכלל בתחום צילום אירועים חשובים, בצילום פורטרט ואפילו בצילומי יום יום וצילומי בעלי חיים – הזווית היא זו שעושה את כל ההבדל. כאשר אנו רוצים להשפיע על איכות הצילום, עלינו לבחור את הזווית הנכונה גם בהתאם לאור אך גם בהתאם לאובייקט. לדוגמה, אם מדובר על אובייקט נמוך, יש לצלם בזווית שקרובה לגובה האובייקט, בין אם מדובר על חפץ ובין אם מדובר על אדם. כמו כן, רצוי תמיד לצלם באופן מחמיא, במיוחד אם מדובר על אנשים, כדאי לצלם בצורה שתוציא מהמצולם את הטוב ביותר שלו, שהצילום יחמיא לו לגוף, לשיער, לפנים עצמן ולהבעות פניו.

 

האם יש הבדל באיכות התמונה שמצולמת בתוך מבנה או בחוץ בתאורה טבעית?

אחד הדברים הראשונים שלומדים בתחום הצילום הוא ההשפעה של התאורה הטבעית על הצילום. יש שטועים לחשוב שצילום בסטודיו הוא המוצלח והטוב ביותר, ויש שחושבים ששמש ישירה היא דבר שמומלץ לצילום והתשובה לכך היא – בדיוק ההיפך!

אחד הדברים המשפיעים ביותר על הצילום הוא התאורה, ודווקא תאורה טבעית ללא שמש ישירה היא הטובה ביותר. מסיבה זו בעיקר, תמונות שמצולמות בשעות בין הערביים נחשבות למוצלחות במיוחד. הן יכולות להיות מצולמות בים, בשדה פורח או סתם על רקע יפה, ובכל מקרה שהוא התאורה תהיה מתאימה לצילום.

כאשר השמש הישירה נמצאת על המצולמים היא "שורפת" את התמונה והופכת פרטים קטנים וחשובים לנעלמים. עם זאת, כאשר מבצעים צילום בתוך חדר יש צורך בתאורת עזר כדי להשיג את התאורה הטבעית לה אנו זקוקים בצילום. הלומדים במסגרת סטודיו גברא לומדים עד מהרה שבכל סט ניתן ליצור את הצילום המושלם, והכול למעשה תלוי בציוד של הצלם ובסבלנות שיש לו למצוא את הזווית הנכונה ולהפעיל את כל העזרים שברשותו כדי להשיג את התמונה לה הוא מצפה. כמובן שבצילומי פורטרט נעשה שימוש בצילום שמצל על חלק מהפנים כדי לקבל אפקט דרמטי יותר, ובמקרים רבים נעשה שימשו ברקע מסוגים שונים כדי לקבל את האפקט אותו אנו רוצים מהטבע – אך בתוך הסטודיו. מדוע אנו עושים זאת? לעיתים מזג האוויר לא מאפשר שהייה ארוכה מחוץ לסטודיו, לעיתים יש צורך ברקע שקשה למצוא אותו בארץ ולעיתים זה עניין של נוחות.

המאמר באדיבות סטודיו גברא.

טיפים לעיצוב הזמנות

Corporate holiday gifts

מתנות לחג לעובדים – מוצרי פרסום מכובדים ומיוחדים

אחד הדרכים החשובות להעריך עובדים בעסק היא באמצעות מתנות לחג . מתנה מתאימה יכולה להרגיש כמו עידוד עצום לעובדים שלך, ולהשאיר רושם חיובי שממשיך להזכיר להם כמה אתה מעריך את תרומתם לחברה. מתנה מושקעת לחג, בין אם היא מוצרי פרסום מכובדים או משהו אישי יותר, יכולה להיכנס ללב של העובדים ולהגביר את התחושה של שייכות לחברה.